Hjælp

Mobil

  • Udlandstelefoni og EU-roaming

    Hvad koster det at bruge min telefon i Danmark?

    Når du er i Danmark, kan du bruge det taletid og data, der følger med i din pakke, når du ringer eller sms’er til andre i Danmark. Hvis du derimod ringer eller skriver til andre, der befinder sig i resten af verden, uanset om det er i EU eller ej, så er det ikke inkluderet i din pakke, og du skal derfor selv betale for det.

    Du kan se OK Mobils udlandspriser her

    Hvad betyder EU-roaming?

    Du bruger roaming på din smartphone, når du befinder dig uden for Danmark. Du bruger nemlig kun roaming, når du er et sted, hvor dit eget mobilselskab ikke har nogen dækning. Og når din smartphone ikke har nogen dækning, vil den koble sig på et andet telefonnetværk.

    Når vi så taler om EU-roaming betyder det, at du nu har mulighed for at bruge dit abonnement i EU uden at skulle betale ekstra.

    Når du køber OK Ung-pakken får du et mobilabonnement med 20 timers tale og 20 GB data, hvoraf 6 GB kan bruges i EU-lande. Du har naturligvis også fri sms og mms, når du rejser rundt i EU-lande.

    Hvad koster det at bruge min telefon i EU?

    Det koster dig ikke en øre at bruge data i udlandet, fordi du som udgangspunkt har en mobilpakke, der inkluderer 6 GB data i EU. Men hvis du selv ændrer din pakke, skal du være opmærksom på, om og hvor meget EU-data pakken indeholder.

    Du får en sms, når du har opbrugt 80 % af din EU-data, og en igen når du har brugt dem alle. Samtidig spærrer vi for brug af EU-data, og du kan så selv vælge, om du vil surfe videre på din rejse til 0,46 kr. pr. MB.

    Når du rejser rundt i EU, koster det dig heller ingenting hverken at ringe, sms’e eller mms’e til andre EU-lande – herunder også Danmark.

    Hvilke lande gælder EU-roaming i?

    ​Du kan bruge din EU-pakke fra OK Mobil i 44 lande:

    • Albanien
    • Andorra
    • Belgien
    • Bosnien-Hercegovina
    • Bulgarien
    • Cypern
    • England
    • Estland
    • Finland
    • Frankrig
    • Færøerne
    • Grækenland
    • Grønland
    • Holland
    • Irland
    • Island
    • Italien
    • Kosovo
    • Kroatien
    • Letland
    • Liechtenstein
    • Litauen
    • Luxembourg
    • Makedonien
    • Malta
    • Monaco
    • Montenegro
    • Nordirland
    • Norge
    • Polen
    • Portugal
    • Rumænien
    • Schweiz
    • Serbien
    • Skotland
    • Slovenien
    • Slovakiet
    • Spanien
    • Sverige
    • Tjekkiet
    • Tyskland
    • Wales
    • Ungarn
    • Østrig

    Din EU-pakke fra OK Mobil gælder også disse øer og delstater:

    • Azorerne
    • Fransk Guyana
    • Gibraltar
    • Guadeloupe
    • Guernsey
    • Jersey
    • Kanariske øer
    • Madeira
    • Martinique
    • Mayotte
    • Reunion
    • San Marino

    Hvad koster det at bruge min telefon i resten af verden?

    Når du bruger din telefon i andre lande, der ikke er en del af EU, er det ikke inkluderet i din pakke, så derfor skal du selv betale.

    Find ud af hvad det koster at bruge din telefon i resten af verden her

  • Netværk

    Hvilket netværk får jeg?

    Vi ved godt, at en god dækning er vigtig, derfor har vi sørget for, at du får Nordens bedste dækning hos os. Vi samarbejder nemlig med Telenor, og du kommer på deres stærke netværk, der dækker over 99 % af Danmark med mere end 4.000 master.

    Du kan se præcis hvor godt vi dækker lige netop dit område her

    Har jeg 3G eller 4G netværk?

    Den mobilpakke du får i OK Ung er selvfølgelig med 4G. Så det eneste det kræver er, at du har en smartphone, der er 4G klar. Alle de nyeste telefoner på markedet er 4G klar – og man kan som en tommelfingerregel sige, at hvis telefonen bruger et nano- eller et microsimkort, så er telefonen 4G klar.

  • Generelle spørgsmål

    Kan jeg få hemmeligt nummer? 

    Ja, det kan du sagtens få. Når du bestiller OK Ung-pakken, kan du selv vælge, om du vil have skjult nummer.

    Jeg har mistet min mobil, hvad skal jeg gøre? 

    Hvis du mister din mobil, skal du sørge for, at den bliver spærret hurtigst muligt. Du kan selv spærre den ved at logge ind på Min OK Mobil, hvor du under menuen ’Mit nummer’ kan vælge ’Spær nummer’. Når du har spærret dit nummer, kan du bestille et nyt sim-kort med det samme.

    Du kan også ringe til os på 70 10 20 22, så kan vi spærre din telefon for dig.

    Kan jeg købe en ekstra mobilpakke?

    Ja, det kan du i hvert fald. Hvis du bor sammen med en, der også gerne vil have samme mobilpakke som dig, kan du ringe til os på 70 10 20 22 - så hjælper vi dig.

    Får jeg et nyt simkort?

    Ja, du får et nyt simkort fra OK Mobil med posten - dog ikke hvis du allerede er OK Mobil-kunde. Hvis du er det, så skal du bare beholde dit eksisterende simkort.

Forsikring

  • Om ulykkesforsikring

    Hvad er en ulykkesforsikring?

    En ulykkesforsikring er en forsikring, der dækker dig, hvis du kommer ud for en ulykke, og du får varige mén på mere end 5 %. Du er også dækket, hvis du efter en ulykke har brug for genoptræning, eller hvis du får en tandskade.

    Hvorfor skal jeg have en ulykkesforsikring?

    Det er ikke lovpligtigt at have en ulykkesforsikring, og der er ingen, der kommer efter dig, hvis du ikke har en (udover dine forældre måske). Når det så er sagt, så er det en rigtig god ide at have en ulykkesforsikring.

    Du skal have en ulykkesforsikring, så du er dækket, hvis du kommer alvorligt til skade eller får varige fysiske mén som følge af en ulykke.

    Regningerne efter genoptræning eller tandlægeregninger efter en ulykke, kan også hurtigt løbe op. Hvis du har en ulykkesforsikring er du sikret, så du får dækket udgifterne.

  • Ulykkesforsikring - dækning

    Hvad dækker en ulykkesforsikring?

    En ulykkesforsikring igennem os dækker dig økonomisk, hvis du som følge af en ulykke har fået varige mén eller har brug for genoptræning.

    Vores ulykkesforsikring dækker følgende:

    • Heltid uden fareklasser
    • 500.000 kr. i invaliditetssum (5%)
    • Tandskade
    • Behandlingsudgifter
    • Løfte- og vridskader

    Hvis du gerne vil hæve dækningssummen, kan du købe det i tilvalg. Og hvis I bor to sammen, kan du også købe en ekstra ulykkesforsikring, så I begge er godt dækket.

    Ring til os på 72 24 40 10 for at købe en tilvalgsdækning.

    Jeg dyrker farlig sport, er jeg dækket af jeres ulykkesforsikring?

    Nej, farlig sport er som udgangspunkt ikke dækket af vores ulykkesforsikring. Men du kan tilkøbe en dækning, så du også er dækket, når du dyrker farlig sport.


    Hvornår er der tale om farlig sport?

    Farlige sportsgrene er:

    • Træning eller deltagelse i motorløb, knallertløb, racerbådsløb af enhver form
    • Boksning
    • Selvforsvar og kampsportsgrene, f.eks. karate
    • Bjergbestigning, bjergklatring og rappelling på bjergvæg eller på bygning
    • Faldskærmsudspring, paraglidning, hanggliding og parasailing
    • Elastikspring
    • Dykning med trykflasker
    • Drage-, kunst-, svæve- og ultralightflyvning
    • Rafting.
  • Om indboforsikring

    Hvad er en indboforsikring?

    En indboforsikring er en forsikring, der dækker dig, hvis du er så uheldig eksempelvis at få indbrud, og på den måde får stjålet dine ting. Du er også dækket, hvis der opstår brand, og du mister dine ting.

    Udover dit indbo dækker forsikringen også dit ansvar. Det betyder, at indboforsikringen dækker dig, hvis du kommer til at forvolde skade på andre personer eller deres ejendele. Forsikringen betaler altså den erstatning, du ellers selv skulle have betalt, hvis du er erstatningsansvarlig.

    Hvorfor skal jeg have en indboforsikring?

    Godt nok er det ikke lovpligtigt at have en indboforsikring – men i de fleste tilfælde er det en rigtig god ide at anskaffe sig en alligevel. Det kan nemlig hurtigt blive en dyr omgang, hvis du ikke har en.

    Du skal have en indboforsikring, så du er dækket, hvis du eksempelvis får en brandskade, der ødelægger nogle af dine ting. Indboforsikringen dækker også, hvis din computer eller telefon bliver stjålet.

    En anden vigtig ting, din indboforsikring dækker, er ansvar. Det vil sige, du er dækket, hvis du kommer til at gøre skade på andre eller andres ting, og du kan gøres erstatningsansvarlig for skaden.

    Der er altså mange gode grunde til, at man skal anskaffe sig en indboforsikring, også selvom den ikke er lovpligtig.

    Hvad er min selvrisiko på min indboforsikring?

    Du har en fast selvrisiko på 1.548 kr. på din indboforsikring igennem OK Ung-pakken.

    Har jeg en rejseforsikring inkluderet i min indboforsikring?

    Ja, det har du. Når du køber OK Ung-pakken får du en årsrejseforsikring med, der dækker dig, når du rejser rundt i Europa inkl. Tyrkiet.

  • Indboforsikring - dækning

    Hvad dækker en indboforsikring?

    En indboforsikring dækker din husstands indbo (maks. 2 personer). Det vil sige, at dine ejendele såsom computer, tv, mobiltelefon, tøj osv. er dækket, hvis du skulle være så uheldig eksempelvis at få indbrud.

    Derudover dækker en indboforsikring også husstandens ansvar. Det betyder, at hvis du kommer til at skade en anden person eller personens ejendele, så betaler forsikringen den erstatning, du ellers selv skulle betale, hvis du altså kan gøres erstatsningsansvarlig for skaden.

    Du kan altid se, hvordan du er dækket i betingelserne for indboforsikringen.

    Indbo grunddækninger:

    • Fast max. dækningssum på 155.000 kr.
    • Ansvarsforsikring
    • Retshjælpforsikring
    • ID-sikring
    • Brand
    • Tyveri
    • Fast selvrisiko på 1.548 kr.
    • Dækker husstanden (maks. to personer)

    Læs mere om indboforsikring her

    Hvem er dækket af en indboforsikring?

    Når du får en indboforsikring igennem OK Ung, så er din husstand dækket – dog maks. 2 personer. Det vil sige, at hvis du bor sammen med en, er I begge dækket af din indboforsikring – og så kan I jo dele regningen.

    I kan også købe en ekstra ulykkesforsikring, så er I begge to godt dækket. Ring til os på 72 24 40 10 og hør mere.

    Kan jeg ændre i de ting, min forsikring indeholder?

    Ja da, det kan du sagtens. Vi har samlet de allervigtigste forsikringer til dig, så du grundlæggende er godt dækket. Derudover er der en række tilvalgsdækninger, eksempelvis ski og sport-, cykel- og afbestillingsforsikringer, som du kan tilkøbe, så du altid kan få den dækning, der passer bedst til dig.

    Ring til os på 72 24 40 10, hvis du gerne vil købe en tilvalgsdækning.

    Er min cykel automatisk dækket på min indboforsikring?

    Nej, cykelforsikring er ikke en del af din indboforsikring igennem OK Ung-pakken. Hvis du er interesseret i, at din cykel også skal være dækket, kan du dog sagtens købe en cykelforsikring i tilvalg.

  • Rejseforsikring - dækning

    Hvad dækker en rejseforsikring?

    En rejseforsikring dækker dig, hvis du bliver akut syg eller kommer til skade, mens du er ude at rejse. Selvom man i dag skal have det blå sygesikringsbevis med sig, når man rejser i Europa, er det langt fra alle udgifter til lægehjælp, kortet dækker. Derfor er det vigtigt, at du også har en rejseforsikring, hvis du skal ud at rejse.

    Grunddækninger (inkl. Tyrkiet):

    • Sygdom/tilskadekomst
    • Syge-/hjemtransport
    • Hjem-/tilkaldelse
    • Sygeledsagelse
    • Erstatningsrejse
    • Ødelagte feriedøgn
    • Bagage-/transportforsinkelse
    • Ferieboligsikring
    • Forsinket fremmøde
    • Overfald
    • Sikkerhedsstillelse/kaution
    • Evakuering
    • Krisehjælp
    • Eftersøgning og redning

    Du kan altid se en grundig forklaring af dine dækninger og vilkår i dine forsikringsbetingelser.

    Hvem er dækket af en rejseforsikring?

    Rejseforsikringen dækker hele husstanden (maks. 2 personer).

    Er der også afbestillingsforsikring med i rejseforsikringen?

    Nej, afbestillingsforsikring er ikke en del af rejseforsikringen i OK Ung-pakken. Du kan dog sagtens tilkøbe en afbestillingsforsikring, hvis du har brug for det.

    Ring til os på 72 24 40 10, så hjælper vi dig.

  • Tilvalgsdækninger

    Kan jeg købe en tilvalgsdækning?

    Ja, det kan du i hvert fald. Vi har sørget for, at du med OK Ung-pakken får de mest grundlæggende forsikringer, du har brug for. Men hvis du har brug for at udvide dine dækninger, kan du selvfølgelig også det. Her kan du se en liste over vores tilvalgsdækninger og hvad de koster.

    • Elektronik: + 50 kr./md.
    • Cykel (15.476 kr.): + 40 kr./md.
    • Glas og sanitet: + 20 kr./md.
    • Rejse Verden: + 35 kr./md.
    • Afbestilling: + 35 kr./md.
    • Ski og sport: + 10 kr./md.
    • Ulykke - hævet dækningssum til 1.000.000 kr.: + 75 kr./md.
    • Indbo - hævet dækningssum til 258.000 kr.: + 40 kr./md.

    Ring til os på 72 24 40 10 hvis du vil købe en tilvalgsdækning - så hjælper vi dig.

  • Anmeld skade

    Jeg skal anmelde en skade, hvad gør jeg?

    Ring til os på 72 24 40 10 eller anmeld skade herunder:

    Anmeld skade – indboforsikring

    Anmeld skade – rejseforsikring

    Anmeld skade – ulykkesforsikring

Generelt

  • Om OK Ung

    Hvem står bag OK Ung?

    Det er det danske energiselskab OK, der står bag OK Ung. Du kender måske bedst OK fra benzinstationerne, men udover at sælge benzin og diesel, sælger OK blandt andet også forsikringer og mobiltelefoni. Når du bestiller OK Ung-pakken, får du derfor dine forsikringer fra OK Forsikring og din mobilpakke fra OK Mobil.

    Hvad får jeg med OK Ung?

    Med OK Ung får du en overskuelig og nem pakke, der indeholder både forsikringer og en stor mobilpakke. Det kan være ret bøvlet og tidskrævende at skulle sætte sig ind i, hvilke forsikringer man skal have, hvilke dækninger de enkelte forsikringer har, og hvor man får den billigste forsikring. Med OK Ung har vi sørget for, at du får de dækninger, der er de vigtigste, og hvis du har ekstra behov, kan du selvfølgelig udvide dine dækninger.

    Derudover får du også en stor mobilpakke med 20 timers tale og 20 GB data. Du får selvfølgelig også lynhurtigt 4G, og du kommer på et af Danmarks stærkeste netværk.

    Med OK Ung får du altså en samlet pakke med både forsikringer og mobiltelefoni, der dækker dine behov, samtidig med du sparer både penge, tid og bekymringer.

    Hvad sker der, når jeg bliver 30 år?

    OK Ung-pakken er til unge i alderen 18-29 år. Så et halvt års tid før du bliver 30, bliver du kontaktet af os, og så giver vi dig et nyt tilbud på forsikringer. Din mobilpakke kan du beholde lige så længe, du har lyst.

  • Ny OK Ung-kunde

    Hvordan bliver jeg OK Ung-kunde?

    Det er faktisk ret nemt at blive OK Ung-kunde. Når først du har klikket på 'Bestil'-knappen, så bliver du guidet igennem bestillingen, indtil du er OK Ung-kunde.

    Du skal ikke selv bekymre dig om at opsige hverken dine nuværende forsikringer eller dit mobilabonnement, inden du bestiller OK Ung. Når du bestiller, skal du bare vælge en dato for, hvornår du gerne vil have dine nuværende forsikringer opsagt. Så gør vi det for dig. Og din nuværende mobilpakke opsiger vi så hurtigt, vi kan.

    Hvad skal jeg bruge, for at bestille OK Ung?

    For at vi kan oprette dig som OK Ung-kunde, skal vi bruge nogle oplysninger fra dig.

    For at vi kan oprette dig som mobilkunde, skal vi bruge:

    • Dit simkortnummer
    • Dit dankort
    • dit NemID

    Og for at vi kan oprette dig som forsikringskunde, skal vi bruge:

    • Nuværende forsikringsselskab
    • Policenumre på nuværende forsikringer
    • Reg.- og kontonnr.
  • Din første tid som OK Ung-kunde

    Jeg har lige bestilt OK Ung - hvad sker der så nu?

    Her kan du se, hvad der sker i din første tid som OK Ung-kunde.

  • Opsigelse og ændringer

    Hvor lang tids opsigelse har jeg?

    Hvis du, mod forventning, gerne vil opsige din OK Ung-pakke, skal du opsige dine forsikringer hos OK Forsikring.

    Du skal derimod ikke opsige din mobilpakke, men bare bestille et nyt abonnement hos den udbyder, du har valgt.

    Hvis du opsiger din mobilpakke, bliver der lukket ned for dit nummer, og så kan dit nye selskab ikke flytte nummeret med over.

    Du har en opsigelsesvarsel på 30 dages varsel til den 1. i en måned, når du opsiger dine forsikringer.

    Eksempler:
    Hvis du opsiger dine forsikringer d. 15. november, gælder de resten af november og hele december, så pr. 1. januar har du ikke forsikringer igennem OK Ung mere.

    Men hvis du opsiger dine forsikringer d. 1. januar, gælder de januar ud og pr. 1. februar har du ikke længere forsikringer igennem OK Ung, fordi der er er 31 dage i januar.

    Er der en bindingsperiode på OK Ung-pakken?

    Nej, der er ikke nogen bindingsperiode på OK Ung-pakken. Men der er en opsigelse på løbende måned + 30 dage, som du skal være opmærksom på, hvis du gerne vil opsige din OK Ung-pakke.

    Er der et opsigelsesgebyr på OK Ung-pakken?

    Nej, det er der ikke. Lige meget hvornår du opsiger din OK Ung-pakke, så bliver du ikke pålagt et gebyr.

    Kan jeg opsige forsikringerne, men beholde min mobilpakke?

    Ja, du kan godt opsige dine forsikringer igennem OK Forsikring, og stadig beholde din mobilpakke.

    Hvis du gerne vil opsige dine forsikringer, skal du ringe til os på 72 24 40 10.

    Kan jeg opsige mobilpakken, men beholde mine forsikringer?

    Jep, du kan sagtens få lov til at beholde dine forsikringer igennem OK Forsikring, selvom du opsiger dit mobilabonnement.

    Husk - hvis du skifter teleselskab, skal du ikke selv opsige dit nummer hos os, det klarer dit nye selskab. 

    Kan jeg ændre min mobilpakke, hvis OK Mobil har en anden, jeg hellere vil have?

    Det kan du i hvert fald. Faktisk kan du frit skifte mellem alle de pakker, OK Mobil tilbyder. Vi trækker automatisk det beløb fra din konto, som din mobilpakke koster.

    Du kan se alle de mobilpakker, du kan vælge mellem, når du er logget ind på Min OK Mobil.

     

  • Regninger og betaling

    Hvor kan jeg se mine regninger?

    Du kan se dine fakturaer fra OK Forsikring. hvis du logger ind på Min OK, og du kan se dine regninger fra OK Mobil på Min OK Mobil.

    Kan mine forældre stadig betale min regning?

    Hvis du er en af de heldige, der har så søde forældre, at de betaler for enten din mobilregning eller dine forsikringer, kan de sagtens fortsætte med det, uden nødvendigvis at komme til at betale for begge dele.

    Når du bestiller OK Ung-pakken, skal du nemlig indtaste et betalingskort, hvorfra din mobilpakke bliver betalt, mens dine forsikringer i stedet bliver betalt via et kontonummer over PBS. Derfor indtaster du bare det kortnummer eller kontonummer, pengene skal trækkes fra, og på den måde kan dine forældre sagtens fortsætte med at betale enten din mobilregning eller dine forsikringer. Eller måske begge – hvis du er rigtig heldig.

    Hvorfor skal jeg oplyse både kortnummer og kontonummer til betaling?

    Vi skal bruge både dit kortnummer og dit kontonummer, fordi vi samarbejder med to eksterne parter, GF og Telenor, for at kunne tilbyde dig denne her fordelagtige samlepakke med både forsikringer og mobiltelefoni. Vi ved godt, at det kan virke af meget – men når du først har indtastet dine oplysninger, så er resten ganske simpelt!